سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انتخاب کفپوش مناسب دکوراسیون

هر کدام از ما دوست داریم هنگام گام برداشتن، حس خوشایندی زیر پایمان داشته باشیم، به ویژه اگر پایمان پوششی نداشته باشد. در انتخاب پوشش مناسب کف، عوامل زیادی قابل بررسی هستند: کاربری فضا، کیفیت، میزان بودجه، زیبائی و هماهنگی با اجزای دکوراسیون و غیره. در این میان خوب است پوششی را انتخاب کنیم که هم دوام بالائی داشته باشد و هم به مرور زمان از آن دلزده و خسته نشویم. از میان انواع پوشش کف، انواع کفپوش ها، پارکت لیمنت، موکت، سرامیک، سنگ و غیره قابل بررسی هستند.

انواع پوشش کف

 

عوامل موثر در انتخاب کفپوش

 فاکتور مهمی در تصمیم گیری در خصوص پوشش کف، کاربری فضا است. موکت ها با توجه به نرمی جنسشان، می توانند بهترین کفپوش برای اتاق خواب باشد و چوب و لمینت مناسب فضای نشیمن. در مقابل فضاهای صنعتی، بیمارستانی، اداری و تجاری نیز بر حسب میزان تردد و اجسام مورد استفاده در فضا و همچنین نوع دکوراسیون، نیاز به پوشش های با دوام تر و مستحکم تر داشته و ضمنا سهولت نظافت آن نیز باید مد نظر داشته باشند. به علاوه امکان برخورد اجسام نوک نیز و سنگین را نیز نباید از نظر دور داشت. این عامل در مقایسه میان فضاهای صنعتی با فضاهای مسکونی قابل ملاحظه است. بررسی دوام و استحکام پوشش کف، در فضاهای با کاربری متفاوت، ضروری است.

انواع کفپوش

عامل دیگر ظاهر پوشش کف، از لحاظ طرح و بافت و رنگ است. معمولا انتخاب رنگ های خنثی، در اولویت هستند چرا که مناسب انواع کاربری و قابل هماهنگی با انواع دکوراسیون است و همچنین به مرور باعث دلزدگی نمی شود. به علاوه طرح های ساده تر و رنگ های روشن، می توانند باعث بزرگ تر جلوه دادن فضا شوند. همچنین رنگ های طبیعت مانند رنگ و بافت چوب، قهوه ای و یا سبز، معمولا مورد پسند اکثریت افراد است و حس آرامش و گرما را منتقل می کند.

یکی از کاربرد های پوشش های کف، می تواند جدا کردن و یا مرتبط کردن فضاها باشد. با استفاده از پوشش های کف مشابه می توانید فضاها را به هم مرتبط نشان دهید و با استفاده از پوشش های کف متفاوت می توانید فضاها را از هم تفکیک کنید.

و در نهایت شاید مهم ترین فاکتور در انتخاب، میزان هزینه و قیمت انواع کفپوش ها است. به عنوان مثال در میان پوشش های چوبی، لمینت گران قیمت ترین گزینه است. بر اساس میزان بودجه و در نظر گرفتن اولویت های دیگر، می توانید پوشش مناسبی جهت کف فضای خود انتخاب کنید.