سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دیوارپوش بین کابینتی، کدام طرح و رنگ؟

اگر می خواهید دکوراسیون آشپزخانه ای مدرن و زیبا داشته باشید، نکات مهمی وجود دارند که بسیار تاثیر گذار هستند. دیوارپوش بین کابینتی از جمله مصالح ساختمانی هستند که تاثیر زیادی در دکوراسیون آشپزخانه دارند. مدل های دیوارپوش بین کابینتی، معمولا محدود تر از دیوارپوش های سایر نقاط است. وجود کابینت بر روی دیوار موجب  می شود حدود 70 درصد از دیوارهای آشپزخانه با کابینت ها پوشش داده شده و تنها فاصله های میان کابینت های بالا و پایین که دیوار بین کابینتی نامیده می شود خالی می ماند.

دیوارپوش بین کابینتی

با این حال همین فضای کم نیز از آن جا که بخش میانی آشپزخانه است تاثیر زیادی در طراحی دکوراسیون آشپزخانه دارد   .

دیوارپوش بین کابینتی سنگ دکوراتیو

سنگ های دکوراتیو از ظرافت و تنوع بالا در طرح در مقایسه با کاشی های قدیمی برخوردار هستند.

دیوارپوش بین کابینتی آینه ای

یکی از گزینه های فانتزی و جذاب برای دیوارپوش بین کابینتی آشپزخانه، آینه است. با وجود زیبائی، آینه ها می توانند به راحتی لکه ها، بخار و چربی را نشان دهند و این لحاظ شاید دردسر ساز باشد.

دیوارپوش بین کابینتی مرمری

سنگ مرمر از گذشته تا امروز جذابیت و زیبائی خود را حفظ کرده و همچنان یکی از کاربردی ترین متریال های مورد استفاده در دکوراسیون محسوب می شوند. اگر برای آشپزخانه خود دکوراسیون فانتزی پیش بینی نکرده اید، سنگ مرمر می تواند بهترین گزینه برای دیوار های بین کابینتی آشپزخانه شما باشد.

دیوارپوش بین کابینتی فلزی

فلز یکی از متریال هائی است که یادآور سبک طراحی دکوراسیون کلاسیک است. استفاده از دیوارپوش فلزی نمایی نیمه براق به فضای آشپزخانه می دهد و چون در آشپزخانه های ایرانی کاربرد زیادی ندارد، یک انتخاب متفاوت به حساب می آید. با این حال در نظر داشته باشید که فلز و استیل از گران ترین انواع متریال هستند و نیاز به بودجه بالائی دارند.

دیوارپوش بین کابینتی آجری

دیوارپوش آجری مناسب سبک دکوراسیون کلاسیک و یا روستیک می باشد و می تواند به آشپزخانه شما رنگ و بوی قدیمی بدهد. دیوارپوش های آجری همراه کابینت های کلاسیک کاملا هماهنگ می شوند.

دیوارپوش بین کابینتی چوبی

دیوارپوش های چوبی در بخش های گوناگون خانه مثل اتاق خواب و اتاق نشیمن، بسیار پر کاربرد بوده اما در آشپزخانه مورد استقبال چندانی قرار نگرفته است. به نظر می رسد این عدم استقبال به علت این باشد که ا این روزها اکثر کابینت ها از جنس چوب و ام دی اف است و ترجیح مردم این است که برای دیوارپوش بین کابینتی از جنس دیگری غیر از چوب استفاده شود.

دیوارپوش بین کابینتی طرح دار

این مدل دیوارپوش ها همانند تابلو عکس روی دیوار آشپزخانه می نشینند و یک تصویر زیبا را روی دیوار به تصویر می کشند. روی این دیوارپوش های دکوراتیو یک لایه شیشه ای مخصوص کشیده میشود که در مقابل آب و رطوبت مقاوم هستند.

دیوارپوش بین کابینتی شیشه ای

دیوارپوش های شیشه ای به دلیل سادگی و شفافیت، معمولا نمایی ساده و نیمه مدرن به فضای آشپزخانه می دهند. شیشه های موج دار که سطح صافی ندارند یا شیشه های رنگی که سطح کاملا براق و یکدستی دارند از نمونه هایی هستند که در دکوراسیون آشپزخانه از آنها به عنوان دیوارپوش استفاده می شود.

دیوارپوش های بین کابینتی شیشه ای دارای رنگ های متنوعی هستند که هر کدام تاثیرات متفاوتی دارند. دیوار پوش های شیشه ای بین کابینتی قرمز، حرارت و شادی را به همراه خواهند داشت. همچنین این رنگ باعث افزایش اشتها می شود و مناسب افرادی است که کم غذا هستند. به علاوه رنگ قرمز جنب و جوش و انرژی را به آشپزخانه و افراد منتقل می کند.

رنگ خردلی نیز یکی از رنگ هائی است که برای دیوارپوش های شیشه ای بین کابینتی در دسترس است. این رنگ از شیشه بین کابینتی به خوبی با ام دی اف و چوب قابل ست شدن است.

اما رنگ دیگر شیشه بین کابینتی، آبی است که برای ایجاد حس آرامش بسیار مفید است. بر خلاف رنگ قرمز، آبی کاهنده اشتهاست و مناسب خانه هائی است که افراد آن رژیم دارند.

دیوارپوش بین کابینتی